Magyar Cetelem Bank

Fontos tudnivalók a járványidőszak alatt

X

NetBank

Hitelkártyával, hitellel és Takarékszámlával rendelkező ügyfeleinknek

Regisztráció

 

Takarékszámla igénylés


A 317/2021 (VI.9) számú kormányrendelet értelmében az eredetileg 2021. június 30-ig tartó hiteltörlesztési moratórium változatlan feltételetekkel meghosszabbításra került 2021. szeptember 30-ig. A moratóriummal érintett Ügyfeleinknek egyelőre semmilyen tennivalójuk nincsen. A további szabályozás megjelenését követően tudjuk Önöket értesíteni az esetleges későbbi teendőkről. Szeretnénk felhívni figyelmüket, hogy a moratórium nem vonatkozik azon hitelkártya tartozásokra, melyek a moratórium bevezetését, azaz 2020. március 19.-ét követően keletkeztek.


Törlesztési moratórium Kapcsolati információkFizetési nehézségekGyakran ismételt kérdések

Többet szeretne tudni a moratóriumról?


A meghosszabbított moratórium hatálya a 2020. március 18. napján huszonnégy órakor fennálló szerződések alapján már folyósított kölcsönökre vonatkozik és továbbra sem jelenti a törlesztőrészlet elengedését vagy kamatmentes periódust. A moratórium alá eső törlesztőrészletek és a moratórium alatt felhalmozott kamatok és díjak megfizetése a futamidő meghosszabbításával történik a moratóriumra korábban érvényes szabályoknak megfelelően. A hitelek törlesztésére a meghosszabbított moratórium alatt is lehetőség van az eredeti szerződésnek megfelelően.

  • A moratórium igénybevétele miatt a moratórium lezárultát követően a fizetendő havi törlesztőrészletek összege nem növekszik. A moratórium ideje alatt halasztott tartozást a moratórium lezártát követően kell egyenlő részletekben megfizetni. Áruhitel és személyi kölcsön esetén a törlesztőrészlet nem növekszik, emiatt a futamidő fog a szükséges mértékben meghosszabbodni. Hitelkártya esetén pedig a halasztott tartozást januártól (ellenkező rendelkezés hiányában) 12 egyenlő részletben szükséges visszafizetni.
  • Önnek joga van valamennyi, vagy egyes, kiválasztott kölcsöneit az eredeti szerződéses feltételek szerint teljesíteni. Oldalunkon az egyes hiteltermékekre és törlesztési módokra vonatkozóan megtalálja, hogyan tudja ezt a szándékát jelezni felénk.

A moratórium teljes időszakában bármikor lehetősége van élni a halasztással. Amennyiben nem fizeti a törlesztőrészleteit, automatikusan a moratórium szabályai lépnek életbe. A moratórium ideje alatt nem kerülnek alkalmazásra a fizetési késedelem jogkövetkezményei.

Ha Ön igénybe vette a moratóriumot és továbbra is élni kíván vele, semmit nem kell tennie!

Ha Ön nem vette igénybe a moratóriumot, de 2021. szeptember 30-ig élni szeretne vele, kérjük, jelezze online ügyfélszolgálatunkon.

Ha Ön nem kíván élni a moratóriummal, kérjük az eddigi módon, csekken vagy átutalással fizesse be törlesztőjét az esedékesség dátumáig.

Fontos! Nyilatkozatott kizárólag abban az esetben kell küldenie Bankunk részére, amennyiben változtatni szeretne előzőleg megtett fizetési szándékán.

További moratóriummal kapcsolatos kérdés esetében szíveskedjék felvenni a kapcsolatot kollégáinkkal online ügyfélszolgálatunkon.


Törlesztési moratórium

Hogyan változik a hitelem?

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur. Excepteur sint occaecat cupidatat non proident, sunt in culpa qui officia deserunt mollit anim id est laborum.

Hogy élhetek a hiteltörlesztési moratóriummal?

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur. Excepteur sint occaecat cupidatat non proident, sunt in culpa qui officia deserunt mollit anim id est laborum.

Hogyan törleszthetek tovább?

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur. Excepteur sint occaecat cupidatat non proident, sunt in culpa qui officia deserunt mollit anim id est laborum.

Meglévő hitele törlesztését szeretné folytatni? A lenti gomb megnyomásával egyszerűen megteheti.

  1. Válassza a meglévő ügyfelünk, majd meglévő hitel opciókat.
  2. Adja meg 8 jegyű ügyfélazonosítóját vagy 16 jegyű hitelkártya számát.
  3. A téma pontban válassza ki mely szolgáltatás törlesztését szeretné folytatni és témaként válassza a következő opciót: "Moratórium / Folytatom a törlesztést".

Folytatom a törlesztést

A törlesztés módjáról további információkat talál a lenti menüpontokban a hiteltermék kiválasztása után.

A törlesztő részletek fizetési moratorium alatt történő elszámolásának részletes szabályait a Hirdetmény tartalmazza.



Hogyan érinti a KHR-ben szereplő adatait a moratórium?

Bankunk a moratórium értelmében annak lezártáig nem rögzít mulasztást, fizetési késedelmet olyan szerződéshez, mely alapján a kölcsön 2020. március 18. éjfélig folyósításra került. Vagyis ha Ön olyan hitellel rendelkezik, melyre érvényes a moratórium és akár a teljes moratóriumi időszak alatt bármikor nem törleszti azt, ez a KHR-ben szereplő adatai között nem fog megjelenni.

Mi történik, ha a 2020. március 18-a előtt késedelembe esett hitelével?

Amennyiben hitelével 2020. március 18-át megelőzően késedelembe esett és ez a késedelem meghaladta, a késedelembe esés időpontjában érvényes legkisebb összegű havi minimálbért, de nem állt fenn 90 napon keresztül folyamatosan, úgy ezt nem rögzítjük a KHR-ben a moratórium időtartama alatt. A késedelmes napok számát a moratórium kihirdetésének időpontjában megállítottuk és majd a moratórium lezártát követően számolódnak tovább, abban az esetben, ha Ön nem rendezi ezen időpontig a késedelmes tartozását. Amennyiben a késedelmes napok száma meghaladta a 60 napot, erről Önt a KHR törvény 15. § (3) bekezdése szerint írásban tájékoztattuk. Ezt az értesítőt újra meg fogjuk küldeni a moratórium lejáratát megelőzően, a KHR törvény által előírt adatátadás tervezett végrehajtását 30 nappal megelőzően. Természetesen Önnek lehetősége van a moratórium időszaka alatt rendezni késedelmes tartozását, mely esetben annak lezártát követően sem kerülnek rögzítésre a KHR-ben az Ön mulasztására vonatkozó referencia-adatai (azaz a késedelmes fizetése).

Amennyiben hitelével 2020. március 18-án éjfélig a mindenkori havi minimálbért meghaladó késedelembe esett, mely késedelem több, mint 90 napon keresztül folyamatosan fennállt, ez nem esik a moratórium hatálya alá, így a KHR-ben rögzítésre kerül. Amennyiben hitele 2020. március 18-a után került folyósításra, nem vonatkozik rá a moratórium vagyis ha a mindenkori havi minimálbért meghaladó késedelembe esik és az 90 napon keresztül folyamatosan fennáll, ez mulasztásként, fizetési késedelemként rögzítésre kerül a KHR-ben.


Kiterjed-e a meglévő hitelfedezeti biztosításom a COVID19 vírussal kapcsolatos megbetegedésekre és munkanélküliségi eseményekre?

Igen, a vírus miatti káresemények nem szerepelnek kizárásként, a Cardif Biztosító/Cardif Életbiztosító az emiatt bekövetkezett, feltételeknek megfelelő biztosítási eseményekre is kifizeti a biztosítási szolgáltatást amennyiben Ön rendelkezik ezekkel a fedezetekkel, a biztosítási esemény a várakozási idő letelte után következik be, teljesülnek az önrészre vonatkozó feltételek, a kockázatviselés kezdete megelőzi a pozitív koronavírus tesztet, benyújtásra kerülnek a kárrendezéshez megkövetelt dokumentumok (orvosi igazolás, stb…)

A biztosítási eseményt leggyorsabban e-mailen vagy faxon tudja bejelenteni a Cardif Biztosító/Cardif Életbiztosító részére az Ön által kitöltött és aláírt szolgáltatási igénybejelentő formanyomtatványon: ugyfelszolgalat@cardif.hu, fax száma: +36 1 501 2301.

Biztonsági szabályok

A különleges helyzeteket mindig megpróbálják kihasználni azok, akik nem egyenes úton járnak. Kérjük olvassa el tájékoztatónkat arról, hogyan intézheti pénzügyeit otthonról is biztonságosan.

Tájékoztatás az adathalászat veszélyeiről

Kapcsolati információk

Dolgozóink egészségének védelmében folyamatainkat átszerveztük, hogy azok otthonról, biztonságosan végezhetőek legyenek. Munkatársaink amegváltozott körülmények közepette is állnak rendelkezésére, de az otthoni munkavégzés miatt előfordulhatnak nehézségek (pl. a megszokottnál rosszabb telefonos hangminőség, rendszerek lassulása), amelyek miatt megértésüket és türelmüket kérjük.

Minden erőnkkel azon dolgozunk, hogy megfelelően kiszolgáljuk Önöket. Amennyiben lehetséges, kérjük, elsősorban online ügyfélszolgálatunkon keresztül vegye fel velünk a kapcsolatot vagy keresse fel NetBankunkat.

NetBank regisztráció

Online ügyfélszolgálat

Üzenetében kérjük, segítsen beazonosítani, mely hiteleit érinti kérdése! Adja meg:

  • hitele típusát: áruhitel, személyi kölcsön vagy hitelkártya,
  • a törlesztő részlet összegét
  • azonosítóit:
    • ügyfélazonosítóját,
    • hitelkártya esetén hitelkártyaszámát
    • áruhitel és személyi kölcsön esetén a hitelügylet azonosító számát.

Ezeket az adatokat megtalálja a folyósítási értesítőn, a számlakivonaton és a NetBankban.

Mit tegyen, ha fizetési nehézségei vannak?

Önnel is előfordulhat, hogy hitelét átmenetileg, vagy tartósan nem tudja fizetni. A legfontosabb ilyen esetben, hogy ne söpörje a szőnyeg alá a problémát és minél előbb cselekedjen. Minél gyorsabban lép, annál nagyobb esélye van a megoldás megtalálására!

1. Jelezze a hitelezőjének a fizetési problémáját!

Nagyon fontos, hogy keresse meg hitelezőjét és mondja el őszintén, hogy fizetési nehézségei vannak. A megoldás kulcsa az Ön együttműködése, és hogy teljes körű és pontos információkat adjon pénzügyi helyzetéről. Ha időben jelzi a problémát, jelentősebb fizetési nehézség esetén is általában van lehetőség – legalább átmeneti – megoldásra, azonban ehhez gyorsan kell lépnie. A hitelezők érdeke is, hogy csak végső esetben kerüljön sor a szerződés felmondására és a biztosítékok érvényesítésére. Együttműködése esetén jó esélye van annak, hogy közösen megtalálhatják a megoldást.

2. Mérje fel pontosan a pénzügyi helyzetét!

A fizetési nehézség optimális kezeléséhez szükséges annak felmérése, hogy miként változott meg az Ön anyagi helyzete. Első lépésként gyűjtse össze a bevételeit és kiadásait, mérje fel milyen további bevételi források állnak rendelkezésére.

Ezek alapján:

  • fel tudja mérni, hogy mekkora összeg hiányzik a havi költségvetéséből,
  • fontossági sorrendbe tudja helyezni a kiadásokat,
  • megtudhatja, hogy min és hogyan érdemes spórolnia,
  • tervezhetővé teszi a pénzügyeit
  • megkönnyítheti és meggyorsíthatja a hitelezővel történő megállapodást: Ön tisztában lesz azzal, hogy milyen anyagi terhet képes valójában vállalni.

3. Vizsgálja meg a hitelfedezeti biztosítását!

Amennyiben Ön kötött hitelfedezeti biztosítást, vizsgálja meg, hogy jogosult-e annak alapján védelemre. Ehhez szükséges a biztosítási feltételek átolvasása, amelyhez segítséget nyújthat hitelezője vagy a szolgáltatást nyújtó biztosító megkeresése.

További információt talál: https://www.cetelem.hu/biztositas oldalunkon.

4. Tájékozódjon lehetőségeiről!

Tájékozódjon a hitelezőjénél az áthidaló megoldásokról, annak feltételeiről, illetve a rendelkezésre álló szociális programokról. Ha együttműködik a hitelezővel, közösen találhatnak áthidaló megoldást. Minden hitelező kínál saját konstrukciókat bajba került adósok számára, Bankunknál fellelhető konstrukciókról alábbiakban olvashat.
Jó, ha tudja, hogy az Ön együttműködése esetén számíthat arra, hogy hitelezője megvizsgálja az áthidaló megoldás alkalmazhatóságát, azonban ez nem jelenti azt, hogy a hitelezőnek az Ön számára minden esetben áthidaló megoldást kell biztosítania.
Amennyiben a szerződéses viszonyban van adóstárs is, vegye fel vele is a kapcsolatot, hogy közösen találhassanak megoldást.

A Magyar Cetelem Zrt. a szorult anyagi helyzetbe jutott ügyfelek részére az alábbi áthidaló módszereket, alternatív megoldásokat kínálhatja fel, az Ön egyéni helyzetfelmérése alapján:

  • Teljes hátralék többlépcsős kifizetésének engedélyezése. (javaslat, fizetési halasztás biztosításával)
  • Mentőöv hitel: hitelösszevonás lehetősége az Ön fizetési szándéka esetén, új kölcsönszerződés megkötésével.
  • Részletfizetési megállapodás: a már felmondott hiteltartozás esetén a békés rendezés keretein belül az Ön fizetési szándéka esetén.

A Magyar Cetelem Zrt. az egyes áthidaló módszerek részletes feltételeiről az Ön pénzügyi helyzetétől, fizetési kézségétől függően dönt.

Fizetés elmulasztásának következményei:

1. Költségek, díjak

Fizetési késedelemmel összefüggésben Önnek valamennyi felmerülő díjat meg kell fizetnie, melyeket az alábbiakban részletezünk.

Késedelmi kamat: a késedelem elsődleges díja a késedelmi kamat, amely a teljes kifizetés napjáig a késedelmes tartozást terheli - tehát a lejárt tőke, kamat- és költségtartozás után a mindenkor hatályos hirdetmény szerinti késedelmi kamat kerül felszámításra. A késedelmi kamat a késedelembe esés napjától, a késedelemmel érintett időszakra számítható fel.

Felhívjuk figyelmét, hogy nemfizetés esetén a kamatteher a kifizetés napjáig folyamatosan nő.

Adósságkezelési díj: a késedelem további költsége egyes hitelezői tevékenységért felszámított díj(ak), a hitelező jogosult a hátralékos tartozások kezeléséért a mindenkor hatályos hirdetményben meghatározott mértékű adósságkezelési díjat felszámítani.

A késedelmes törlesztőrészletek halmozódása, az azt terhelő díjak és költségek, kamatok, valamint az elszámolás szabályai összességében azt eredményezhetik, hogy a tartozása gyorsan halmozódhat. Nemfizetés esetén minél több idő telik el, annál nagyobb lesz a hitelező követelésének az összege, Önt várhatóan annál nagyobb anyagi terhek fogják sújtani, még akkor is, ha végül nem kerül sor végrehajtási eljárásra. Éppen ezért nagyon fontos, hogy tegyen meg mindent annak érdekében, hogy az áthidaló megoldásra jogosulttá váljon!

2. Szerződés felmondása

Amennyiben nem él a felkínált áthidaló lehetőségekkel, vagy nem rendezi a lejárt tartozását, úgy meghatározott feltételek esetén a jogszabályok, illetve a kölcsönszerződés vonatkozó rendelkezései alapján a hitelező a hitelszerződését felmondhatja. A hitelszerződés felmondásával a teljes tartozás egy összegben válik esedékessé, azaz Ön a felmondás időpontjáig esedékessé vált és meg nem fizetett törlesztőrészleteken túl a teljes tőketartozás, továbbá ezen összegek után, a kifizetés napjáig járó késedelmi kamat, adósságkezelési díj, valamint a követeléskezelési díj megfizetésére köteles.

Követeléskezelési díj: a szerződés azonnali hatályú felmondása esetén a hitelező a szerződés felmondásával, és a lejárt követelés érvényesítésével kapcsolatos becsült költségei fedezésére a mindenkor hatályos hirdetményben meghatározott mértékű követeléskezelési díjat jogosult felszámítani.

Tájékoztatjuk arról, hogy amennyiben fizetési kötelezettségének a felmondást követően sem tesz eleget, a nemfizetés következményeként lehetséges lépésként fizetési meghagyás kibocsátása iránti kérelmet nyújt be, majd végrehajtási eljárást kezdeményezhet Ön ellen, amely kiterjedhet a munkabérből való letiltáson túl az ingó és ingatlan végrehajtásra is, akár az Ön tulajdonában álló vagyontárgyak, végső esetben ingatlanának elvesztését is eredményezheti, valamint sor kerülhet az Önnel szemben fennálló követelés értékesítésére is.

3. KHR nyilvántartás

A késedelmének következménye, hogy a mindenkori minimálbért meghaladó, több mint 90 napot elérő folyamatos fizetési késedelem esetén a hitelezője törvényi kötelezettségének eleget téve megküldi a késedelemre vonatkozó adatokat a Központi Hitelinformációs Rendszerbe (KHR). Ezen adatok a bejelentés időpontjától 10 évig más hitelezőnek átadhatóak, amennyiben Ön hitelt szeretne felvenni.
A fentiek következtében Ön nem, vagy csak szigorúbb feltételekkel kaphat hitelt, amíg a KHR nyilvántartásában szerepel.
Ha késedelmes tartozását teljes mértékben rendezte, a KHR az adatokat a teljesítéstől számított 1 év elteltével haladéktalanul törli.

Tájékoztató a követeléskezelés menetéről a Magyar Cetelem Zrt-nél:

A követeléskezelés egyes szakaszainak időtartama az Ön kockázati besorolásától függ.

  • Amennyiben pénzügyi nyilvántartásunk szerint az esedékes törlesztőrészlet nem érkezik be Bankunkhoz és az Ön számláján elmaradás mutatkozik, Önt egy késedelmét jelző és visszahívást kérő levéllel, üzenettel, vagy telefonhívással keressük meg.
  • Amennyiben első megkeresésünk sikertelen, vagy Ön nem rendezi lejárt tartozását, számláját késedelmi kamattal és adósságkezelési díjjal terheljük, valamint hitelügyletének további intézését az Adósságkezelési Osztályunknak átadjuk.
  • Munkatársaink hétköznapokon reggel 8 és este 19 óra között, illetve szombaton 8 és 12 óra között kezdeményeznek kapcsolatfelvételt Ügyfeleinkkel.
  • Az Ön kérését a kapcsolatfelvétel idejére vonatkozóan kollégáink figyelembe veszik, amennyiben az nem hátráltatja jelentős mértékben a követeléskezelési tevékenységet.
  • Munkatársaink hívásairól a későbbi esetleges viták tisztázása érdekében az Ön hozzájárulása esetén hangfelvétel készül.
  • Munkatársaink telefonos kapcsolatfelvétel során minden alkalommal azonosítják magukat és Önt is.
  • Munkatársaink védik az Ön banktitokhoz és személyhez fűződő jogait, ennek megfelelően alakítják ki a kapcsolatfelvételi formákat.Munkatársaink, Önt leszámítva, illetéktelen harmadik személy részére nem adnak át információt a követeléskezelésről. Ezen felül úgy alakítják ki a választott kapcsolattartási formákat, hogy illetéktelen harmadik személyek a kapcsolatfelvétel megkísérlése során ne kaphassanak információt a követeléskezelés tényéről sem.
  • Írásbeli megkereséseink minden esetben zárt borítékban történnek.

Amennyiben nem rendezi a lejárt tartozását, Bankunk a hitelszerződését felmondhatja. Amennyiben Önnek további kérdése lenne, vagy egyeztetni szeretne kollégánkkal a fizetési nehézségeiről és a probléma lehetséges megoldásáról az alábbi számot tudja hívni: +36 1 487 3519.

Gyakran ismételt kérdések

Személyi kölcsön

Áruhitel

Hitelkártya

Hol látom, hogy mennyivel tolódott ki a hitelem futamideje?

Ezt az információt az Ön számára megküldött éves elszámolást tartalmazó postai vagy elektronikus levélben találja. Felhívjuk figyelmét, hogy a moratórium időszaka alatt felhalmozott kamatok és díjak miatt előfordulhat, hogy az utolsó hónap törlesztőrészlete már csak egy tört összeg lesz.

Hogyan halmozódott fel ennyi kamat a Moratórium időszaka alatt?

A szabályok értelmében, a moratóriumban érintett összegekre a kamatszámítás nem kerül felfüggesztésre, így a meg nem fizetett törlesztőrészletek következében a hitel hátralévő futamideje meghosszabbodik. A Banknak a többletkamattal csak azokban a hónapokban kellett számolnia, amelyekben az adott hónap törlesztőrészletének befizetése nem teljesült 7-ét követő 5. napig ennek következménye, hogy a befizetés beérkezéséig a kamatok felszámításra kerültek.

Folyamatosan fizettem a hitelem, miért van felhalmozott kamat?

Amennyiben nem élt a moratóriummal előfordulhatott, hogy a Moratórium1 elején, amikor a Banknak fel kellett függesztenie a csoportos beszedési megbízást az ügyfél nyilatkozata beérkeztéig, a 2020. áprilisban esedékes törlesztőrészlete nem került levonásra. Ha szeretné, befizetheti az elmaradt részlet(ek)et és akkor az eredeti futamidő valószínűleg csak egy hónappal hosszabbodik meg, az utolsó részletre pedig egy kisebb, tört havi törlesztőrészlettel kell számolnia. Kérjük, hogy kérdés esetén keresse munkatársainkat bizalommal. Felhívjuk figyelmét, hogy telefonvonalaink terheltek lehetnek, a várakozásért előre is szíves elnézését kérjük! Amennyiben részben élt a moratóriummal előfordulhat, hogy egy adott hónap törlesztőrészletének befizetése nem vagy részben teljesült a következő hónap 7-ét követő 5. napig, úgy az adott hónapra a Bank haladékot biztosított, így a befizetés beérkezéséig a kamatok felszámításra kerültek.

Mekkora törlesztőrészletet fizessek be, ha szeretném tovább törleszteni a hitelem?

A havi törlesztőrészlet összege ugyanannyi, mint a moratórium időszakát megelőzően. Amennyiben élt a moratóriummal, akkor a jogszabály értelmében a személyi kölcsönök esetében a havi törlesztő részlet emelkedése nélkül, a futamideje fog meghosszabbodni. Bankunk a Moratórium 1 miatti futamidő meghosszabbodásáról már küldött az ügyfelei részére postai levelet vagy e-mailt. A moratórium második időszakának (Moratórium 2) igénybevétele esetén a futamidő további meghosszabbodásáról Bankunk ezt követően fogja tájékoztatni az ügyfeleit.

Mekkora lesz a tartozásom, ha továbbra is élni szeretnék a moratóriummal?

A felhalmozott tartozás összege sok tényezőtől függ, egyrészt a havi törlesztő részlettől, másrészt az időközben esetlegesen befizetett összegektől valamint a meg nem fizetett összegre számított kamatoktól. A Moratórium 2 végéig tartó időszaka alatt a szabályok megegyeznek a 2020. évi szabályokkal, a kamatszámítás nem kerül felfüggesztésre, így a meg nem fizetett törlesztőrészletek következében a hitel hátralévő futamideje meghosszabbodik. A Moratórium 2 időszak végén küldünk Önnek tájékoztató levelet hitele és a szükséges befizetések részleteiről.

Nincs csekkem a kitolódott futamidőre, hogyan tudom törleszteni a hitelem?

Hitelének egyedi számlaszámát megtalálja a Bankunktól kapott leveleken. A havi törlesztőrészletet egyedi utalással is tudja teljesíteni a megadott számlaszámra. Csekket online ügyfélszolgálatunkon (https://www.cetelem.hu/kapcsolat) vagy telefonon keresztül tud igényelni. Felhívjuk figyelmét, hogy telefonvonalaink terheltek lehetnek, a várakozásért előre is szíves elnézését kérjük!

Vonatkozik-e hiteltartozásomra törlesztési moratórium?

  • 2020. március 18-án volt fennálló szerződés alapján személyi kölcsön tartozása?
    Tartozására vonatkozik a törlesztési moratórium. Ebben az esetben élhet a törlesztési moratóriummal, így a moratórium ideje alatt nincs befizetési kötelezettsége. Amennyiben a halasztás mellett dönt, számolnia kell azzal, hogy a törlesztési moratórium időtartama alatt esedékes kamatok összegét a moratórium lejárta után kell megfizetnie úgy, hogy a hátralevő törlesztőrészletek száma növekszik meg a felhalmozott kamatok összegétől függően.
  • 2020. március 18-án még nem volt tartozása, de azóta személyi kölcsönt vett fel?
    Tartozására nem vonatkozik a törlesztési moratórium. Ebben az esetben tartozására nem vonatkozik a törlesztési moratórium, hiszen az a moratórium kihirdetése után keletkezett. Tartozását a szerződés szerint kell határidőre törlesztenie.

Növekedhet a moratórium után a havonta fizetendő törlesztőrészletem, ha igénybe veszem a törlesztési moratóriumot?

Nem, a Bank nem fogja megnövelni a havonta fizetendő törlesztőrészletét. Személyi kölcsön esetében a törlesztési moratórium időtartama alatt esedékes kamatok összegét a moratórium lejárta után kell megfizetnie úgy, hogy a hátralevő törlesztőrészletek száma és a teljes visszafizetendő hitelösszeg megnövekszik a felhalmozott kamatok összegétől függően.

Megnövekedhet a teljes általam visszafizetendő összeg, ha igénybe veszem a moratóriumot?

Igen, mivel a bank a törlesztési moratórium időtartama alatt esedékes kamatok összegét a moratórium lejárta után kell megfizetnie úgy, hogy a hátralevő törlesztőrészletek száma és a teljes visszafizetendő hitelösszeg megnövekszik a felhalmozott kamatok összegétől függően.

Kell fizetnem a hitelfedezetibiztosítás díját a moratórium ideje alatt?

Ha Ön úgy dönt, hogy igénybe veszi a törlesztési moratóriumot, akkor a biztosítási díjakat sem kell fizetnie.

Bankunk haladékot ad továbbá a havi törlesztőrészletekkel együtt fizetendő hitelfedezeti biztosítás havi díjának megfizetésére is, amennyiben az Ön hiteléhez kapcsolódik ilyen szolgáltatás.

A fizetési moratórium ideje alatt a havi biztosítási díjak nem kerülnek elengedésre. Az elhalasztott biztosítási díjakat a moratórium lejáratát követőn kell megfizetni, így a hitel hátralévő futamideje ezekkel automatikusan meghosszabbodik. A biztosítási díjat, ahogyan eddig is, a törlesztőrészlettel együtt kell megfizetni. A moratórium lezártával a havi törlesztőrészlet nem fog emelkedni, hanem a futamidő meghosszabbítására fog sor kerülni. Így ha Ön nem fizeti a hitelét a moratórium ideje alatt, a felszámított kamatok és biztosítási díjak miatt a futamidő ki fog tolódni.

Érvényes marad a biztosításom, ha élni kívánok a törlesztési moratóriummal?

Igen, a biztosítási fedezet továbbra is él a moratórium időszakában is, és kiterjed a koronavírussal kapcsolatos biztosítási eseményekre: a BNP Paribas Cardif Biztosító/ BNP Paribas Cardif Életbiztosító változatlanul az Ügyfélre vonatkozó jelenleg hatályos biztosítási feltételek szerinti szolgáltatást nyújtja: pl. „Prémium” csomag esetén a munkanélküliségi és keresőképtelenségi biztosítási eseményekre is kiterjed a kockázatviselés. Amennyiben Önnek biztosítási eseménye volt (pl. munkanélküliség, keresőképtelenség) azt mielőbb jelezze e-mailen vagy faxon a BNP Paribas Cardif Biztosító/ BNP Paribas Cardif Életbiztosító részére az Ön által kitöltött és aláírt szolgáltatási igénybejelentő formanyomtatványon: ugyfelszolgalat@cardif.hu, fax száma: +36 1 501 2301

Miért nem vonják le a számlámról az áruhitelem törlesztőrészletét?

Felhívjuk figyelmét, hogy amennyiben 2020. március 19-e előtti hitelkártyából nyíló áruhitel alszámlával rendelkezik, úgy annak törlesztőrészletét csoportos beszedéssel továbbra sem áll módunkban beszedni. A befizetést egyéni utalással vagy postai csekken tudja teljesíteni.

Késedelembe kerültem a moratórium bevezetése előtt. Ez esetben a moratórium végén emelkedik a törlesztőrészletem a moratórium ideje alatt felhalmozott késedelmi kamattal?

Bankunk nem számít fel késedelmi kamatot a moratórium ideje alatt a 2020. március 18. előtti késedelmes összegekre sem. Amire viszont figyelni kell, hogy a moratórium időtartama alatt az elmaradt összegeket nem kell megfizetnie, de a moratórium hatályba lépése előtt lejárt fizetési kötelezettségei a moratórium lezártát követően egy összegben esedékessé válhatnak. Amennyiben Ön a fizetési moratórium időtartama alatt jelzi fizetési szándékát, akkor a moratórium hatályba lépése előtt lejárt fizetési kötelezettségei is egy összegben esedékessé válnak a soron következő törlesztőrészletek mellett.

Magáncsőd alatt állok, vonatkozik rám a moratórium?

Igen, a moratórium szabályai érvényesek a hitel-és kölcsön, illetve pénzügyi lízing jogviszonyokból származó és 2020. március 19-e után esedékessé váló fizetési kötelezettségeire (törlesztési részletekre) is a moratórium időszaka alatt.

A szerződésem a moratórium időszaka alatt jár le. Mi történik ez esetben a fennmaradó törlesztőrészletekkel?

A szerződése ilyen esetben meghosszabbodik. A fennmaradt törlesztőrészletekre a moratórium rendelkezései érvényesek, megfizetésük a moratórium lezártát követően esedékes.

A hitelkártyámhoz kapcsolódó díjakra is kiterjed a moratórium?

Igen, a hitelkártyájával járó díjak esetében is érvényesek a moratórium szabálya.

Vonatkozik-e hitelkártya tartozásomra a törlesztési moratórium?

  • A 2020. márciusi számlazáráskor volt tartozása, de azóta nem használta a kártyáját?
    Tartozására teljes mértékben vonatkozik a hiteltörlesztési moratórium. Ebben az esetben élhet a hiteltörlesztési moratóriummal, így a moratórium ideje alatt nincs befizetési kötelezettsége. Amennyiben a halasztás mellett dönt, számolnia kell azzal, hogy a moratórium lezártát követően (ellenkező rendelkezés hiányában) 12 egyenlő havi részletben felszámításra kerül a moratórium időszakában keletkezett kamat és egyéb hitelkártya díjak, melyeket számlakivonatán követhet nyomon.
  • A 2020. márciusi számlazáráskor volt tartozása és azóta is használta hitelkártyáját?
    Tartozására részben vonatkozik a hiteltörlesztési moratórium. Ebben az esetben csak a márciusi számlakivonatán már szereplő tartozásaira nincs befizetési kötelezettsége. Az azt követő kártyahasználatot a szerződés szerint kell határidőre törlesztenie, amelyről minden hónapban a számlakivonatán küldünk tájékoztatást.
  • A 2020. márciusi számlazáráskor még nem volt tartozása, de azóta használta kártyáját?
    Tartozására nem vonatkozik a hiteltörlesztési moratórium. Ebben az esetben tartozására nem vonatkozik a törlesztési moratórium, hiszen a moratórium kezdete után keletkezett. Tartozását a szerződés szerint kell határidőre törlesztenie, amelyről minden hónapban a számlakivonatán küldünk tájékoztatást.
  • A márciusi számlazáráskor hitelkártya kerete terhére felvett fix futamidejű Áruhitel Expressz, Mindig kéznél kölcsön, Joker Részletfizetés tartozása volt?
    Ezeknek a hiteleknek az esetében élhet a hiteltörlesztési moratóriummal, így a moratórium ideje alatt nincs befizetési kötelezettsége.
  • Honnan tudom meg, milyen összeget kell majd a havi minimális törlesztőrészleteken felül visszafizetnem a moratórium lejárta után?

    Ez attól függ, hogy a moratórium időtartama alatt milyen mértékben él a moratórium adta lehetőségekkel. Mivel ezt még nem láthatjuk előre, erről a moratórium lejárta után tájékoztatjuk majd, illetve számlakivonatán követheti nyomon aktuális kintlévőségét.

    Élni szeretnék a törlesztési moratóriummal. Csak a felszámított kamatokat kell majd a moratórium lezártát követően megfizetnem vagy az egyéb díjakat is (pl havi számlavezetési díj, SMS szolgáltatás díja, stb)?

    Minden meg nem fizetett díjat rendeznie kell a moratóriumi időszak lejártát követően. Ha a moratórium alatt használja a hitelkártyát és rendszeresen törleszti legalább a minimum törlesztőrészletet, akkor a havi törlesztéssel kifizeti az esetleges havidíjakat is, így ebben az esetben nem halasztódik ezen díjak kifizetése.

    Kell fizetnem a hitelfedezeti biztosítás díját a moratórium ideje alatt?

    Ha úgy dönt, hogy igénybe veszi a törlesztési moratóriumot, akkor a biztosítási díjakat sem kell fizetnie. Bankunk haladékot ad a havi törlesztőrészletekkel együtt fizetendő hitelfedezeti biztosítás havi díjának megfizetésére is, amennyiben hiteléhez kapcsolódik ilyen szolgáltatás.

    A fizetési moratórium ideje alatt a havi biztosítási díjak nem kerülnek elengedésre. Az elhalasztott biztosítási díjakat a moratórium lejáratát követőn kell megfizetni. A biztosítási díjat, ahogyan eddig is, a törlesztőrészlettel együtt fizeti meg az Ügyfél a moratórium lezártát követően (ellenkező rendelkezés hiányában) 12 hónapra egyenlően elosztott részletekben.

    Érvényes marad a hitelfedezeti biztosításom, ha élni kívánok a törlesztési moratóriummal?

    Igen, a biztosítási fedezet továbbra is él a moratórium időszakában is, és kiterjed a koronavírussal kapcsolatos biztosítási eseményekre: a BNP Paribas Cardif Biztosító/ BNP Paribas Cardif Életbiztosító változatlanul az Ügyfélre vonatkozó jelenleg hatályos biztosítási feltételek szerinti szolgáltatást nyújtja: pl. „Prémium” csomag esetén a munkanélküliségi és keresőképtelenségi biztosítási eseményekre is kiterjed a kockázatviselés. Amennyiben Önnek biztosítási eseménye volt (pl. munkanélküliség, keresőképtelenség) azt mielőbb jelezze e-mailen vagy faxon a BNP Paribas Cardif Biztosító/ BNP Paribas Cardif Életbiztosító részére az Ön által kitöltött és aláírt szolgáltatási igénybejelentő formanyomtatványon: ugyfelszolgalat@cardif.hu, fax száma: +36 1 501 2301

    Szükséges külön nyilatkoznom a fizetési szándékomról vagy elegendő utalnom a törlesztőrészletet?

    Amennyiben határidőre utalja a törlesztőrészleteket, nem szükséges külön nyilatkoznia a moratóriumról.
    Nyilatkozatott kizárólag abban az esetben kell küldenie Bankunk részére, amennyiben változtatni szeretne előzőleg megtett fizetési szándékán.

    Hitelkártya keretemet felhasználva vettem fel áruhitelt, Joker részletfizetési szolgáltatást vagy Mindig Kéznél kölcsönt. Hogyan alakul ezek kamatozása a moratórium ideje alatt?

    Hitelkártyával igénybe vett áruhitel, Joker részletfizetési vagy Mindig Kéznél kölcsön esetében a moratórium kezdetekor még meglévő tartozásra az adott áruhitel/Joker részletfizetés/Mindig kéznél kölcsön felvételekor érvényes feltételek alapján számoljuk majd ki a fizetési moratórium után visszafizetendő összeget. Például ha hitelkártya keretéből 9,50% kamatú áruhitelt vett fel, akkor fennálló hiteltartozása a moratórium időtartama alatt is 9,50%-kal kamatozik, ha viszont 0% volt a felvett áruhitel kamata, ez képezi majd a számítás alapját.

    A moratórium időszaka előtt és azt követően keletkezett hitelkártya tartozásom esetében hogyan lesz meghatározva a minimum fizetendő összeg?

    A 2020. március 19. előtt felhasznált összeg a moratórium hatálya alá tartozik, így az erre vonatkozó tőke, kamat és díjtartozás megfizetését a moratórium időszak utánra halaszthatja. Ez a tartozás nem lesz alapja a fizetési moratórium alatt fizetendő minimum fizetendő összegnek. A 2020. március 18-a után felhasznált összegre a minimum fizetendő összeg az eredeti szerződéses feltételek szerint kerül meghatározásra és fizetési kötelezettséget vonnak maguk után.

    Hol látom, hogy mennyivel tolódott ki a hitelem futamideje?

    Ezt az információt az Ön számára megküldött éves elszámolást tartalmazó postai vagy elektronikus levélben találja. Felhívjuk figyelmét, hogy a moratórium első időszaka alatt (Moratórium 1) felhalmozott kamatok és díjak miatt előfordulhat, hogy az utolsó hónap törlesztőrészlete már csak egy tört összeg lesz.

    Hogyan halmozódott fel ennyi kamat a Moratórium1 időszaka alatt?

    A szabályok értelmében, a moratóriumban érintett összegekre a kamatszámítás nem kerül felfüggesztésre, így a meg nem fizetett törlesztőrészletek következében a hitel hátralévő futamideje meghosszabbodik. A Banknak a többletkamattal csak azokban a hónapokban kellett számolnia, amelyekben az adott hónap törlesztőrészletének befizetése nem teljesült 7-ét követő 5. napig ennek következménye, hogy a befizetés beérkezéséig a kamatok felszámításra kerültek.

    Folyamatosan fizettem a hitelem, miért van felhalmozott kamat?

    Amennyiben nem élt a moratóriummal előfordulhatott, hogy a Moratórium1 elején, amikor a Banknak fel kellett függesztenie a csoportos beszedési megbízást az ügyfél nyilatkozata beérkeztéig, a 2020. áprilisban esedékes törlesztőrészlete nem került levonásra. Ha szeretné, befizetheti az elmaradt részlet(ek)et és akkor az eredeti futamidő valószínűleg csak egy hónappal hosszabbodik meg, az utolsó részletre pedig egy kisebb, tört havi törlesztőrészlettel kell számolnia. Kérjük, hogy kérdés esetén keresse munkatársainkat bizalommal. Felhívjuk figyelmét, hogy telefonvonalaink terheltek lehetnek, a várakozásért előre is szíves elnézését kérjük! Amennyiben részben élt a moratóriummal előfordulhat, hogy egy adott hónap törlesztőrészletének befizetése nem vagy részben teljesült a következő hónap 7-ét követő 5. napig, úgy az adott hónapra a Bank haladékot biztosított, így a befizetés beérkezéséig a kamatok felszámításra kerültek.

    Mekkora törlesztőrészletet fizessek be, ha szeretném tovább törleszteni a hitelem?

    A havi törlesztőrészlet összege ugyanannyi, mint a moratórium időszakát megelőzően. Amennyiben élt a moratóriummal, akkor a jogszabály értelmében a havi törlesztő részlet emelkedése nélkül, a futamideje fog meghosszabbodni. Bankunk a Moratórium 1 miatti futamidő meghosszabbodásáról már küldött az ügyfelei részére postai levelet vagy e-mailt. A moratórium második időszakának (Moratórium 2) igénybevétele esetén a futamidő további meghosszabbodásáról Bankunk ezt követően fogja tájékoztatni az ügyfeleit.

    Mekkora lesz a tartozásom, ha továbbra is élni szeretnék a moratóriummal?

    A felhalmozott tartozás összege sok tényezőtől függ, egyrészt a havi törlesztő részlettől, másrészt az idő közben esetlegesen befizetett összegektől valamint a meg nem fizetett összegre számított kamatoktól. A Moratórium 2 a szabályok megegyeznek a 2020. évi szabályokkal, a kamatszámítás nem kerül felfüggesztésre, így a meg nem fizetett törlesztőrészletek következében a hitel hátralévő futamideje meghosszabbodik. A Moratórium 2 időszak végén küldünk Önnek tájékoztató levelet hitele és a szükséges befizetések részleteiről.

    Nincs csekkem a kitolódott futamidőre, hogyan tudom törleszteni a hitelem?

    Hitelének egyedi számlaszámát megtalálja a Bankunktól kapott leveleken. A havi törlesztőrészletet egyedi utalással is tudja teljesíteni a megadott számlaszámra. Csekket online ügyfélszolgálatunkon (https://www.cetelem.hu/kapcsolat) vagy telefonon keresztül tud igényelni. Felhívjuk figyelmét, hogy telefonvonalaink terheltek lehetnek, a várakozásért előre is szíves elnézését kérjük!

    Miért nem vonják le a számlámról az áruhitelem törlesztőrészletét?

    Felhívjuk figyelmét, hogy amennyiben 2020. március 19-e előtti hitelkártyából nyíló áruhitel alszámlával rendelkezik, úgy annak törlesztőrészletét csoportos beszedéssel továbbra sem áll módunkban beszedni. A befizetést egyéni utalással vagy postai csekken tudja teljesíteni.

    Vonatkozik-e áruhitel tartozásomra a törlesztési moratórium?

    • 2020. március 18-án volt fennálló áruhitel szerződés alapján áruhitel tartozása?
      Tartozására vonatkozik a törlesztési moratórium. Ebben az esetben élhet a törlesztési moratóriummal, így a moratórium ideje alatt nincs befizetési kötelezettsége. Amennyiben a halasztás mellett dönt, számolnia kell azzal, hogy a törlesztési moratórium időtartama alatt esedékes kamatok összegét a moratórium lejárta után kell megfizetnie úgy, hogy a hátralevő törlesztőrészletek száma növekszik meg a felhalmozott kamatok összegétől függően.
    • 2020. március 18-án még nem volt tartozása, de azóta áruhitelt vett fel?
      Tartozására nem vonatkozik a törlesztési moratórium. Ebben az esetben tartozására nem vonatkozik a törlesztési moratórium, hiszen az 2020. március 18-a után keletkezett. Tartozását a szerződés szerint kell határidőre törlesztenie.

    Növekedhet a moratórium után a havi törlesztőrészleteim összege, ha igénybe veszem a törlesztési moratóriumot?

    Nem, a Bank nem fogja megnövelni a havonta fizetendő törlesztőrészletét. A törlesztési moratórium időtartama alatt esedékes kamatok összegét a moratórium lejárta után kell megfizetnie úgy, hogy a hátralevő törlesztőrészletek száma és a teljes visszafizetendő hitelösszeg megnövekszik a felhalmozott kamatok összegétől függően.

    Megnövekedhet a teljes általam visszafizetendő összeg, ha igénybe veszem a moratóriumot?

    Igen, mivel a törlesztési moratórium időtartama alatt esedékes kamatok összegét a moratórium lejárta után kell megfizetnie úgy, hogy a hátralevő törlesztőrészletek száma és a teljes visszafizetendő hitelösszeg megnövekszik a felhalmozott kamatok összegétől függően.

    Kell fizetnem a hitelfedezeti biztosítás díját a moratórium ideje alatt?

    Ha Ön úgy dönt, hogy igénybe veszi a törlesztési moratóriumot, akkor a hitelfedezeti biztosítási díjakat sem kell fizetnie. Bankunk haladékot ad a havi törlesztőrészletekkel együtt fizetendő hitelfedezeti biztosítás havi díjának megfizetésére is, amennyiben az Ön hiteléhez kapcsolódik ilyen szolgáltatás.

    A fizetési moratórium ideje alatt a havi biztosítási díjak nem kerülnek elengedésre. Az elhalasztott biztosítási díjakat a moratórium lejáratát követőn kell megfizetni, így a hitel hátralévő futamideje ezekkel automatikusan meghosszabbodik. A biztosítási díjat, ahogyan eddig is, a törlesztőrészlettel együtt kell megfizetni. A moratórium lezártát követően a havi törlesztőrészlet nem fog emelkedni, hanem a futamidő meghosszabbítására kerül sor. Így ha Ön nem fizeti a hitelét a moratórium ideje alatt, a felszámított kamatok és biztosítási díjak miatt a futamidő ki fog tolódni.

    Érvényes marad a hitelfedezeti biztosításom, ha élni kívánok a törlesztési moratóriummal?

    Igen, a biztosítási fedezet továbbra is él a moratórium időszakában is, és kiterjed a koronavírussal kapcsolatos biztosítási eseményekre: a BNP Paribas Cardif Biztosító/ BNP Paribas Cardif Életbiztosító változatlanul az Ügyfélre vonatkozó jelenleg hatályos biztosítási feltételek szerinti szolgáltatást nyújtja: pl. „Prémium” csomag esetén a munkanélküliségi és keresőképtelenségi biztosítási eseményekre is kiterjed a kockázatviselés. Amennyiben Önnek biztosítási eseménye volt (pl. munkanélküliség, keresőképtelenség) azt mielőbb jelezze e-mailen vagy faxon a BNP Paribas Cardif Biztosító/ BNP Paribas Cardif Életbiztosító részére az Ön által kitöltött és aláírt szolgáltatási igénybejelentő formanyomtatványon: ugyfelszolgalat@cardif.hu, fax száma: +36 1 501 2301

    Az oldal által gyűjtött adatokkal kapcsolatos információk

    Ez az oldal ún. sütiket (cookie) és mérőkódokat használ az oldal működtetése és az egyszerűbb használat elősegítése céljából. Szintén sütik teszik lehetővé, hogy érdeklődésének megfelelő ajánlatokat adjunk Önnek.

    Az oldal által gyűjtött adatok beállítása

    A sütik és más mérőkódok fontosak az oldal megfelelő működéséhez. Egyes sütik elengedhetetlenek az oldal működéséhez, másokat a felhasználói élmény javítása érdekében használunk, pl. hogy megőrizzük az Ön által megadott adatokat, segítsük az űrlapok kitöltését, biztonságos belépést biztosítsunk, vagy az érdeklődési körének megfelelően szabjuk személyre az oldalt és hirdetéseinket.

    Ezek a sütik és más kódok elengedhetetlenek az oldal működéséhez.

    Az alapvető működés biztosítása mellett, ezek a sütik és más kódok kényelmesebbé teszik az oldal használatát. A teljesítménymérő kódok pedig segítenek elemezni az oldal látogatottságát, és működését.

    A fentieken túl engedélyezi, hogy érdeklődési körének megfelelően szabjuk személyre az oldalt és ajánlatainkat.