Cetelem Hitelkártya számla megszüntetése
Mi a módja a hitelkártya megszüntetésének?
A Cetelem hitelkártya szerződés megszüntetését kizárólag írásban tudja kezdeményezni. A formanyomtatvány innen letölthető.
Meg kell indokolni a hitelkártya megszüntetését?
Nem szükséges, a szerződést indoklás nélkül, 30 napos felmondási idővel írásban bármikor felmondhatja.
Van formanyomtatvány a megszüntetésre?
Igen, azt is használhatja, de nem kötelező. Letölthető itt.
Mit tartalmazzon a megszüntető nyilatkozat?
Amennyiben a hitelkártya száma nem áll rendelkezésére, a legfontosabb, hogy beazonosítható legyen a nyilatkozat alapján:
Ügyfélazonosító: 8 számjegyből áll, a Hitelkártya számlakivonat bal felső sarkában található
Hitelügylet azonosító: 14 számjegyből áll, a Hitelkártya törlesztési számlaszáma is tartalmazza a zölddel jelölt részen: 16720013-XXXXXXXX-XXXXXXXX
Személyes adatok: Név, születési hely és idő, édesanyja neve.
- További nagyon fontos elem: a saját kezű aláírással ellátott nyilatkozat
Hogyan küldheti el a megszüntető nyilatkozatát?
Többféle módon is eljuttathatja a nyilatkozatot Bankunkhoz:
- Feltöltheti honlapunkon keresztül, a www.cetelem.hu/kapcsolat oldalon
Ebben az esetben is kérjük, hogy a saját kezű aláírással ellátott nyilatkozatot szkennelje be, vagy fotózza le úgy, hogy az olvasható legyen és csatolja az üzenethez mellékletként - Postai úton, papír alapon a Bank postafiók címére:
Magyar Cetelem Zrt. 1384 Budapest, Pf. 745
Amennyiben honlapunkon keresztül online küldi el megszüntető nyilatkozatát, úgy rendszerünk automatikus választ küld e-mailben a kérelem befogadásáról.
Mikor szüntethető meg a hitelkártya?
A saját kezű aláírással ellátott nyilatkozat beérkezését követően, amennyiben nem áll fenn tartozás a hitelkártyához tartozó hitelszámlán.
Hogyan tudja rendezni a fennálló tartozást a megszüntetéshez?
- Kérjük, ehhez tekintse meg legutolsó Hitelkártya számlakivonatának Záró egyenlegét. Ez jelzi a számlazáráskor fennálló pontos tartozás összegét:
- Amennyiben a Záró egyenlege nem nulla forint, úgy kérjük, tartozásának pontos összegét utalja el a számlakivonaton feltüntetett egyedi számlaszámra, a számlazárást követő hónap 7. napjáig:
Hitelkártya számlaszáma: 16720013-xxxxxxxx-xxxxxxxx | Engedélyezett hitelkeret: 230 000 Ft |
Hitelkártya száma: | Igényelt hitelkeret: 30 000 Ft |
Társkártya száma | Záró egyenleg:-91 563 Ft |
Elszámolási időszak: 2021.02.18. - 2021.03.18. | Hitelkártya havi törlesztőrészlete az igényelt hitelkeret 5%-a. |
Hitelkártya számlaszáma: 16720013-xxxxxxxx-xxxxxxxx | Engedélyezett hitelkeret: 230 000 Ft |
Hitelkártya száma: | Igényelt hitelkeret: 30 000 Ft |
Társkártya száma | Záró egyenleg:-91 563 Ft |
Elszámolási időszak: 2021.02.18. - 2021.03.18. | Hitelkártya havi törlesztőrészlete az igényelt hitelkeret 5%-a. |
Amennyiben elmúlt már az adott hónap esedékességi dátuma, azaz az adott hónap 7. napja, úgy javasoljuk megvárni a következő számlakivonatát és az azon jelentkező friss, Záró egyenlegben található összeget kérjük elutalni.
A Megszüntető nyilatkozatot ezt követően célszerű eljuttatni Bankunkhoz, így már nem lesz akadálya a megszüntetés végrehajtásának.
A hitelkártyájához tartozó hitelfedezeti biztosításról külön kell gondoskodni?
A hitelfedezeti biztosítás a hitelkártya megszűnésével egyidejűleg törlésre és megszüntetésre kerül, ezzel kapcsolatban nem szükséges külön nyilatkoznia.
A hitelkártyához hitel független biztosítás is tartozik. Arról külön kell gondoskodni?
Igen, a hitelügyletre kötött független biztosítással kapcsolatban kérjük, a Cardif Biztosító Zrt-t keresse az alábbi elérhetőségek valamelyikén:
- Telefon: 06 1 501-2300
- E-mail: ugyfelszolgalat@cardif.hu
- Honlap: www.bnpparibascardif.hu
- Levélcím: BNP Paribas Cardif Életbiztosító Zrt. (1062 Budapest, Teréz krt. 55-57.)
Mikor szűnik meg ténylegesen a hitelkártya számla?
A Cetelem hitelkártya szerződés felmondására tekintettel, az ÁSZF-ben meghatározott 30 napos felmondási idővel hitelkártya szerződése megszüntetésre kerül, amennyiben a hitelkártya számláján fennálló teljes tartozás befizetése megtörténik és fennálló egyenlege nulla forint. Adatai védelme érdekében a megszüntetésről szóló igazolást postai úton juttatjuk el Ügyfeleink részére.
Mikor törlődnek az adatai a KHR rendszeréből?
A hitelügylet lezárására vonatkozó információt, a Központi Hitelinformációs Rendszerről szóló 2011. évi CXXII. törvény (Khrtv.) 6. § (4) bekezdése alapján a hitelkártya szerződés megszűnését követő 5 munkanapon belül átadjuk a KHR-t kezelő pénzügyi vállalkozás részére.
Amennyiben a szerződés megkötésekor vagy a szerződés fennállása során tárolhatósági nyilatkozatot adott, úgy referencia-adatait – a Khrtv. 9. § (2) bekezdése alapján – a KHR-t kezelő pénzügyi vállalkozás, a szerződés megszűnésének dátumától számított 5 évig kezeli.
Nemleges tárolhatósági nyilatkozat esetén véglegesen és vissza nem állítható módon törli.
A hitelkártyája megszüntetését kérte, ez azonban mégsem történt meg. Mi ennek az oka?
Ebben a pontban összegyűjtöttük azokat a leggyakrabban előforduló eseteket, amikor Ügyfeleink kérését nem tudjuk maradéktalanul teljesíteni.
Nem beazonosítható a kérelem
Probléma: A levélben szereplő adatok alapján nem tudjuk beazonosítani Ügyfelünket.
Mit tesz Bankunk ebben az esetben: Egy válaszlevélben kérjük az adatok pontos megadását.
Segítség: Kérjük, kövesse a Mit tartalmazzon a megszüntető nyilatkozat? pontban leírtakat!
- Kérjük, ehhez tekintse meg legutolsó Hitelkártya számlakivonatának Záró egyenlegét. Ez jelzi a számlazáráskor fennálló pontos tartozás összegét:
Nem tartalmazza a kérelem a saját kezű aláírást
Probléma: Leggyakrabban akkor fordul elő, ha csak egy e-mail üzenetet kapunk, amelyben kérik a hitelkártya megszüntetését.
Mit tesz Bankunk ebben az esetben: Egy válaszlevélben kérjük a saját kezű aláírással ellátott nyilatkozat beküldését. Tájékoztatjuk továbbá, hogy a hitelkártya számláját zároltuk annak érdekében, hogy további tartozás ne keletkezzen a hitelszámlán, mert ebben esetben nem tudjuk végrehajtani a megszüntetést.
Segítség: A saját kezű aláírással ellátott nyilatkozatát kérjük úgy szkennelje be vagy fotózza le, hogy az olvasható legyen, majd csatolja az e-mailhez mellékletként.
A csatolmány nem olvasható
Probléma: Előfordul, hogy a levél nem tartalmaz csatolmányt vagy a csatolmány sérült és nem nyitható meg, esetleg a nyilatkozatról készült fotó nem a teljes dokumentumot tartalmazza, annak csupán egy részletét.
Mit tesz Bankunk ebben az esetben: Egy válaszlevélben kérjük a levél újraküldését, amelyben a csatolmány olvasható.
Segítség: Elküldés előtt kérjük, ellenőrizze, hogy a csatolni kívánt file valóban olvasható dokumentumot tartalmaz. Amennyiben nem sikerül a megfelelő formátumot előállítani, levelét elküldheti postai úton is Bankunk postafiók címére: Magyar Cetelem Zrt. 1384 Budapest, Pf. 745
A hitelkártyához tartozó hitelszámlán tartozás áll fenn
Probléma: Az ügyfél úgy kéri a hitelszámla megszüntetését, hogy előtte nem rendezte teljes tartozását.
Mit tesz Bankunk ebben az esetben: Egy válaszlevélben értesítjük Ügyfelünket arról, hogy hitelkártya számlán az adott napon tartozása áll fenn. Tájékoztatjuk továbbá, hogy a teljes tartozást tartalmazó csekket az adott havi számlazárást követően postázzuk Ügyfelünk részére. Ezen túl kérjük, hogy amint tartozását befizette, értesítse Bankunkat erről, hogy minél előbb megkezdhessük a hitelkártya megszüntetését. Tájékoztatjuk az ügyfelet arról is, hogy a hitelkártya számlát zároltuk annak érdekében, hogy további tartozás ne keletkezzen rajta.
Segítség: Kérjük, kövesse a Hogyan tudja rendezni a fennálló tartozását a megszüntetéshez? pontban leírtakat és csak azt követően küldje el megszüntető nyilatkozatát, ha rendezte a teljes tartozását.
- Kérjük, ehhez tekintse meg legutolsó Hitelkártya számlakivonatának Záró egyenlegét. Ez jelzi a számlazáráskor fennálló pontos tartozás összegét:
E-mail formájában kérte a megszüntetés visszaigazolását
Probléma: Levelében jelzi, hogy a megszüntetésről szóló igazolást e-mail formájában kéri.
Mit tesz Bankunk ebben az esetben: Egy válaszlevélben értesítjük Ügyfelünket arról, hogy e-mailben csak általános információt tudunk biztosítani. Adatai védelme érdekében a megszüntetésről szóló igazolást postai úton juttatjuk el Ügyfeleink részére.
A levélben szereplő adatok nem egyeznek meg a rendszerünkben található adatokkal
Probléma: Előfordul, hogy a korábban megadott személyes adataiban változás állt be a szerződés megkötése óta (pl. névváltozás vagy megváltozott lakcím).
Mit tesz Bankunk ebben az esetben: Egy válaszlevélben Ügyfelünket arra kérjük, hogy a névváltozás rögzítéséhez küldje meg Bankunknak fényképe kitakarásával a személyi igazolvány másolatát és/vagy az állandó lakcím módosításához a lakcímet igazoló kártya másolatát. A levelezési címet módosíthatjuk lakcímkártya nélkül is.
Segítség: Amennyiben a korábban megadott személyes adataiban változás állt be (pl. névváltozás vagy lakcímváltozás történt) kérjük, a megszüntető nyilatkozattal együtt küldje be személyi igazolvány másolatát és/vagy az állandó lakcím módosításához a lakcímet igazoló kártya másolatát.