Magyar Cetelem Bank

Új korszak kezdődik az európai fogyasztásban – Cetelem Körkép 2011

X

NetBank

Hitelkártyával, hitellel és Takarékszámlával rendelkező ügyfeleinknek

Regisztráció

 

Takarékszámla igénylés

2011, május 7 - 10:42

A Cetelem Körkép nemzetközi kutatása szerint a gazdasági visszaesés hatására és az internet előretörésével színre lépett a szakértővé váló, önállóságáért küzdő „Fogyasztó 2.0”.

Javul az európaiak közérzete, Magyarország továbbra is az átlag alatt
A Cetelem Körkép 2011. kutatásának eredményei szerint az európai fogyasztók közérzete lassan javul: a megkérdezettek átlagosan 4,3 pontra értékelték saját országuk helyzetét az 1-től 10-ig terjedő skálán. Az egyes országok között jelentős különbségek mutatkoznak: a német, brit és orosz fogyasztók bizakodóak, míg Magyarország 3,6 ponttal a pesszimisták táborát erősíti, bár javuló tendenciát mutat a korábbi évekhez képest.

A tanulmány adatai szerint az európaiak többsége továbbra is a fogyasztásra szavaz. Ebben – az elmúlt évek tendenciáit folytatva - nagy szerepe van Magyarországnak: a fogyasztási szándék ugyanis még mindig nálunk haladja meg közel a legnagyobb mértékben a megtakarításra irányuló terveket.

Tervezett vásárlások 2011-ben: „élményéhes” európaiak
Az európai fogyasztók élményekre vágynak: a 2011-es év tervezett vásárlásaira vonatkozó válaszok szerint a leginkább szórakozásra, utazásra költenének, illetve háztartási gépeket vásárolnának, vagy a lakásukat újítanák fel. A hazai fogyasztók vásárlási tervei elmaradnak az európai átlagtól, bár a 2011-re vonatkozó fogyasztási szándék meghaladja a tavalyi értéket. Vékonyabb pénztárcával indulnak útnak, mint európai társaik, de a magyar fogyasztók is elsősorban – az élmények mellett - háztartási gépek, informatikai eszközök beszerzését tervezik. A 2011-ben növekedésesélyes piacokat vizsgálva 2010-ben hazánkban erőteljes visszaesés leginkább a barkács-, bútor és szórakoztató elektronikai piacon volt megfigyelhető. Az egyes piacok közül az autókereskedelem zuhanása volt a legmarkánsabb, és ebben a szektorban a Cetelem Körkép 2011-re sem jelez kedvező prognózist.

Színre lép a „Fogyasztó 2.0” – új szerepben az eladók?
A válság pozitív „mellékterméke”, a fogyasztók tudatosságának növekedése nem új jelenség. A Cetelem Körkép adatai szerint azonban az elmúlt években tapasztalható tendenciák elvezettek az új típusú fogyasztó kialakulásához, amit Fogyasztó 2.0-nak nevezünk. Az új fogyasztói típus kialakulása két párhuzamos folyamatnak köszönhető: a gazdasági válság a vásárlók értékrendjét változtatta meg, az internet térnyerésével pedig a fogyasztó döntéseit egyre inkább a világhálón szerzett információk határozzák meg. A fogyasztók elsősorban a gyártói, kereskedői oldalak tartalmai, az ár-összehasonlító oldalak, az online elérhető informális vélemények, tanácsok – blogok, fórumok, közösségi oldalak – segítségével tájékozódnak vásárlás előtt, és terjed a világhálón történő vásárlás is. Az európai fogyasztók egyre önállóbb, aktívabb szerepet töltenek be tehát a vásárlásban és egyre bizalmatlanabbak a reklámokkal, a márkák saját kommunikációjával szemben.

A jól tájékozott Fogyasztó 2.0 a kereskedelemre is hatást gyakorol: a modern vásárló sokszor már nem a klasszikus terméktanácsadót látja az eladóban, hanem egy elfogult kereskedőt. Mindez azt eredményezi, hogy a siker reményében a kereskedelemnek is stratégiát kell váltania: az áruházak spártai dobozvalóságában az emberi hang, a személyesség egyre fontosabbá válik a vásárlókkal való kommunikációban. Az „offline beszerzések” világában a fogyasztók felelős kereskedői magatartásra és a vásárlás élményére vágynak.

A teljes tanulmány letölthető: https://www.cetelem.hu/cetelem/korkep

Az oldal által gyűjtött adatokkal kapcsolatos információk

Ez az oldal ún. sütiket (cookie) és mérőkódokat használ az oldal működtetése és az egyszerűbb használat elősegítése céljából. Szintén sütik teszik lehetővé, hogy érdeklődésének megfelelő ajánlatokat adjunk Önnek.

Az oldal által gyűjtött adatok beállítása

A sütik és más mérőkódok fontosak az oldal megfelelő működéséhez. Egyes sütik elengedhetetlenek az oldal működéséhez, másokat a felhasználói élmény javítása érdekében használunk, pl. hogy megőrizzük az Ön által megadott adatokat, segítsük az űrlapok kitöltését, biztonságos belépést biztosítsunk, vagy az érdeklődési körének megfelelően szabjuk személyre az oldalt és hirdetéseinket.

Ezek a sütik és más kódok elengedhetetlenek az oldal működéséhez.

Ezek a sütik kényelmesebbé teszik az oldal használatát. A teljesítménymérő kódok pedig segítenek elemezni az oldal látogatottságát, és működését.

Ezzel engedélyezi, hogy érdeklődési körének megfelelően szabjuk személyre az oldalt és ajánlatainkat.