Magyar Cetelem Bank

A jó meccseket jó tévén szeretjük nézni

X

NetBank

Hitelkártyával és hitellel rendelkező ügyfeleinknek

Regisztráció

 

Takarékszámla eBank

Volt BNP Paribas és Cetelem Takarékszámlás ügyfeleinknek

Számlanyitás

2018, június 27 - 09:50

Jó képminőség, nagy képernyő – ezért fogy sok készülék a világbajnokság alatt
A legnépszerűbb világversenyek idején még mindig megugrik a kereslet az új tévékészülékek iránt, csak karácsonykor adnak el több tévét az országban, mint vébé alatt. A Magyar Cetelem Bank adatai szerint ez annak ellenére igaz, hogy folyamatosan csökken a televízióval rendelkező háztartások aránya és a fiatalok egyre nagyobb arányban az interneten keresztül és más eszközökön, így mobilon vagy tableten nézik a tévés tartalmakat.

Kis mértékben ugyan, de az utóbbi néhány évben csökkent a magyar háztartások televízió-ellátottsága: 2016-ban még a lakások 97 százalékában működött színes készülék, addig tavaly – a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) előzetes adatai szerint* – már csak 95 százalékukban. A csökkenés mellett látható növekedés is: egy év alatt 51-ről 56 százalékra emelkedett azon otthonok aránya, ahol korszerű lapostévéken nézik a tévéadásokat a családok. A televíziók enyhe háttérbe szorulásával párhuzamosan folyamatosan emelkedik a mobileszközök elterjedtsége: az okostelefonnal rendelkezők aránya hat százalékkal, 35-ről 41 százalékra ugrott, és egyre többen használnak laptopot és tabletet is.
A fiatalabb korosztály egyre inkább az interneten keresztül, okoseszközökön fogyaszt médiatartalmakat. A számok is alátámasztják az érzékelhető jelenséget” – mondta el Szabó Péter, a Magyar Cetelem Bank elnök-vezérigazgatója. Ezt saját statisztikáink is megerősítik: miközben a 35 év alattiak főként okostelefont és  laptopot vásárolnak áruhitelre, addig a 35 felettieknél a vezető hitelcél továbbra is a tévé, csak a harmadik az okostelefon - tette hozzá Szabó Péter.
A világ legkomolyabb médiaeseményének számító foci-vb idején ugyanakkor a tévé visszaveszi a vezetést: ilyenkor ugrásszerűen megnő a készülékek iránti kereslet. 2014 júniusában, az előző foci vb előtt a Cetelem ügyfelei majdnem két és félszer annyi – 140 százalékkal több – televíziót vettek, mint a megelőző hónapokban. Ezt követően egyedül decemberben, a karácsonyi szezonban vásároltak több készüléket, mint júniusban. A HD adások terjedése és az utólag visszanézhető meccseket kínáló tévészolgáltatások tovább növelik a keresletet, mert a világ egyik legnépszerűbb sporteseményét, aki teheti, kiváló minőségben szeretné nézni és ezért sokan hajlandóak új készüléket vásárolni.

* http://www.ksh.hu/docs/hun/xftp/stattukor/haztfogy/haztfogy1712.pdf

Az oldal által gyűjtött adatokkal kapcsolatos információk

Ez az oldal ún. sütiket (cookie) és mérőkódokat használ az oldal működtetése és az egyszerűbb használat elősegítése céljából. Szintén sütik teszik lehetővé, hogy érdeklődésének megfelelő ajánlatokat adjunk Önnek.

Az oldal által gyűjtött adatok beállítása

A sütik és más mérőkódok fontosak az oldal megfelelő működéséhez. Egyes sütik elengedhetetlenek az oldal működéséhez, másokat a felhasználói élmény javítása érdekében használunk, pl. hogy megőrizzük az Ön által megadott adatokat, segítsük az űrlapok kitöltését, biztonságos belépést biztosítsunk, vagy az érdeklődési körének megfelelően szabjuk személyre az oldalt és hirdetéseinket.

Ezek a sütik és más kódok elengedhetetlenek az oldal működéséhez.

Az alapvető működés biztosítása mellett, ezek a sütik és más kódok kényelmesebbé teszik az oldal használatát. A teljesítménymérő kódok pedig segítenek elemezni az oldal látogatottságát, és működését.

A fentieken túl engedélyezi, hogy érdeklődési körének megfelelően szabjuk személyre az oldalt és ajánlatainkat.