Magyar Cetelem Bank

Az okoseszközök a vásárlói szokásokat is gyökeresen megváltoztatják

X

NetBank

Hitelkártyával, hitellel és Takarékszámlával rendelkező ügyfeleinknek

Regisztráció

 

Takarékszámla igénylés

2015, november 9 - 17:33

A világhálóra vonulunk vásárolni.
Elég egy lyuk a falba a fúrógép helyett? A használat, a hozzáférés fontosabbá válik, mint a tulajdon? Valószínűnek tűnik, hiszen ma már egyre nagyobb teret hódít a bérlés, a csere és a közösségi fogyasztás Magyarországon is - derült ki a Cetelem Körkép 2015 adataiból, amely az elmúlt öt évben a fogyasztási szokásokban bekövetkezett változásokat vizsgálja. Már nem csak az új termékeket keresik a magyarok, 37 százalékuk gyakrabban vásárol használt árucikket, mint öt évvel korábban.

Az elmúlt évtizedek technológiai vívmányai közül leginkább az okostelefonok változtatták meg az életünket. Ez az innováció majdnem minden második embert érint, hiszen az okostelefonok elterjedtsége hazánkban már meghaladta 39%-ot. Mivel a kommunikációs eszközök használata ma már messze túlmutat az egyszerű kapcsolattartáson, a bárhonnan elérhető internet kulcsszerephez jutott életünk minden területén és szinte minden pillanatában.

Az egyik ilyen kulcsterület a vásárlás: a Cetelem Körkép 2015 adataiból kiderült, hogy a magyarok négyötödének gyökeresen változtak meg a vásárlási szokásai az elmúlt fél évtized során.

Az egyik legérdekesebb trend a közösségi fogyasztás – a bérlés, a csere vagy éppen a használtcikkek – térhódítása: a magyarok 37 százaléka a korábbiaknál gyakrabban vásárol használt árucikket, 29 százalékuk pedig gyakrabban bocsátja áruba saját javait. Ez a trend pedig várhatóan erősödni fog, hiszen már Magyarországon is egyre keresettebbek az online piacterek és a közösségi szolgáltatások. Így például egyre jelentősebb szerepet kap a hazai ingatlan- és a turisztikai piacon olyan közösségi szálláshely szolgáltató, amelynek segítségével olcsón és egyszerűen „költözhetünk be” helyiek ingatlanába egy nyaralás alkalmával vagy akár hosszabb időre. Létezik már magyar ötleten alapuló közösségi gasztroszolgáltató vállalkozás is, és egyre többen vannak azok is, akik szerényebb térítés fejében kölcsönveszik vagy kölcsönadják a ház körüli munkákra alkalmas gépeket.

A bérlésnél, a cserénél, illetve a megosztásnál, azaz a javak közös használatánál akárcsak a saját termékek eladásánál két fő szempont érvényesül – állapítja meg a Cetelem Körkép 2015. Az egyik, hogy a felhasználó minél nagyobb megtakarítást érjen el, másrészt nem akarja feleslegesen tárolni az alig vagy már nem használt eszközöket. Egyre többen gondolják azt, hogy ha valamire csak ritkán van vagy egyáltalán nincs szükségünk, – legyen szó fűnyíróról kerékpárról vagy akár egy vendégszobáról, azt érdemesebb eladni vagy használatát megosztani másokkal. A Cetelem Körkép adatai szerint a magyarok 16 százaléka él a készülékek, szolgáltatások bérlésével.

A közösségi fogyasztás motorja az egyre több háztartásban elérhető szélessávú internet és mobiltechnológia. A Cetelemnél ügyfélközpontú termékfejlesztési stratégiánkkal folyamatosan olyan termékek és szolgáltatások bevezetésén dolgozunk, amelyek megfelelnek a digitális világban egyre magabiztosabban mozgó ügyfeleink igényeinek.”- mondta Lukácsi Zoltán, a Cetelem marketing igazgatója.

Az oldal által gyűjtött adatokkal kapcsolatos információk

Ez az oldal ún. sütiket (cookie) és mérőkódokat használ az oldal működtetése és az egyszerűbb használat elősegítése céljából. Szintén sütik teszik lehetővé, hogy érdeklődésének megfelelő ajánlatokat adjunk Önnek.

Az oldal által gyűjtött adatok beállítása

A sütik és más mérőkódok fontosak az oldal megfelelő működéséhez. Egyes sütik elengedhetetlenek az oldal működéséhez, másokat a felhasználói élmény javítása érdekében használunk, pl. hogy megőrizzük az Ön által megadott adatokat, segítsük az űrlapok kitöltését, biztonságos belépést biztosítsunk, vagy az érdeklődési körének megfelelően szabjuk személyre az oldalt és hirdetéseinket.

Ezek a sütik és más kódok elengedhetetlenek az oldal működéséhez.

Ezek a sütik kényelmesebbé teszik az oldal használatát. A teljesítménymérő kódok pedig segítenek elemezni az oldal látogatottságát, és működését.

Ezzel engedélyezi, hogy érdeklődési körének megfelelően szabjuk személyre az oldalt és ajánlatainkat.